måndag, maj 24, 2010

Solen skiner iaf

Solen skiner. Det är ju alltid nåt.
Vi har dragit för gardinerna och kollar Bolibompa. Hoppas snart dottern ska vara tillräckligt trött för att gå och lägga sig. Idag är jag ingen bra mamma.

Orkade inte ens laga middag så det fick bli fruktsallad och macka.
På dagis hade en kille på hennes avdelning lagt en spya i hallen innan han gick hem. Underbart!
När vi sedan parkerad hemma på gatan fick jag en utskällning av en man som tyckte jag skymde för trafiken när man skulle svänga in på en väg...var nära att han fick allt skit jag burit på hela dagen slängt i ansiktet. Som tur var lyckades jag behärska mig!

Husläkaren som jag ringde imorse och som enligt det intalade röstsvaret skulle höra av sig "kring 9.30" har inte återkommit. Inte heller mitt jobb.

Ringde försäkringskassan för att höra hur det funkar med sjukskrivning (har ju försökt hålla mig ifrån just den instansen) och enligt dem har inte min arbetsgivare meddelat dem att jag är sjukskriven. När dom gjort det skickar FK ett papper till mig som jag sedan skall fylla i och returnera. När det har fått in detta papper har de 30 dagars handläggningstid.

Med andra ord, jag lär inte få ut några pengar därifrån i slutet på nästa månad. Hurra!

Blev ett väldigt positivt inlägg det här känner jag. Underbar dag! Bara spytt galla.
Hoppas bara inte dottern börjar spy inatt också...

Inga kommentarer: