måndag, maj 24, 2010

Behöver ny husläkare

Idag står jag utan sjukskrivning (får inte tag på min husläkare och min förra sjukskrivning gick ut i fredags, uppföljning, jatack...).

Jag står även utan jobb då det uppdraget jag var ute på avslutades lite tvärt i fredags. Jättetråkigt!
Började med att jag frågade om möjligheten att gå tillbaka och känna på hur det var att jobba 50%, om mina symtom skulle komma tillbaka, hur min stress kändes osv. Men kunden vill ha någon på 100% då de andra i teamet annars blir lidande. Vilket jag förstår. Men eftersom allt gått så bra där och de verkligen ville ha mig kvar trodde jag de kunde gå med på en jämnkning. Nåväl. Allt ordnar sig.

Men nu börjar ångesten komma krypande: kommer min läkare sjukskriva mig fortsatt? Om inte, vad händer på jobbfronten? Finns det något jobb på 50%? Är livrädd att börja någon annanstans och behöva lära upp mig just nu. Klarar jag av det? Nya arbetsuppgifter, nya människor. Är jag redo?

Det värsta som kan hända är ju att jag trillar ner, ännu djupare denna gång. Det är min stora fasa. Att trilla ner så djupt att jag inte kan ta mig upp igen.

Inga kommentarer: