tisdag, maj 25, 2010

Fått remiss till

Imorse ringde jag till psyk på sjukhuset. Jag kände att jag inte får hjälp någonstans. Trodde att de där iallafall skulle kunna bistå med något.

Fel.

Efter att ha pratat med en sköterska i 1 minut deklarerade hon att hon skulle skicka en remiss. Jaha, en remiss? Betyder det att jag får en tid denna vecka?
Mohahaha.

De har visst lite väntetid på det där stället. "Jag kan inte lova något men som det ser ut just nu kan du få tid i Juni/Juli".

Förlåt?

Hörde jag fel? Juli?
Intressant...o vad ska jag göra tills dess? Kravla runt i mörkret och hoppas att jag inte får ett infall och stjälper i mig hela sömnmedelsburken?

Ringer till den förbenade husläkaren igen och denna gång ringer han upp.
"Jag känner mig inte bättre, hur har det gått med remissen till Maria Beroendecentrum"?

Han svarar att den skickades iväg den 18 Maj.
18 Maj???
Jag var hos honom den 5 Maj och han sa då att han skulle fixa detta omgående....

Okej, so no luck där heller. Säger till min husläkare:
"Jag har kontaktat psyk nu på morgonen för jag känner mig inte bättre, men de har också lång handläggningstid. Jag känner att jag inte får någon hjälp från något håll, utan mest hamnar mellan stolar..."

"Ja, jag vet inte riktigt, det enda jag kan hjälpa dig på mitt håll är om du behöver starkare sömntabletter. Hur var det, du är sjukskriven nu?"

"Nej, min sjukskrivning gick ut i fredags"

"Vill du att jag sjukskriver dig igen? Jag kan nog inte sjukskriva dig hela sommaren, men någon vecka, tills du får svar från Maria Beroendecentrum. Försäkringskassan är ju rätt hårda med sjukskrivningar, de godkänner inte vad som helst hur länge som helst".

Men herreguuuud, skjut mig någon! Jag skiter i om FK inte godkänner mig sjukskrivning, lägg inte ytterligare börda på mig människa!
Så imorgon ska jag dit, så får vi se vad domen blir.

Inga kommentarer: