tisdag, juni 08, 2010

Jag är inte beroende!

Jag är inte beroende!
Enligt de tester jag nu på förmiddagen fick utföra på Maria Beroendecentrum iallafall. Inte för att jag trodde det heller, upplever det inte så.
Däremot så använder jag alkohol för att fly när det är jobbigt, i mina svarta perioder, och det är inte så bra. Men beroende, nej. Missbruk, nej. Har fått tips på att skriva alkoholdagbok samt att efter det bestämma hur många glas vin tex som jag ska dricka en festkväll.

Kommer att få gå ett anhörigprogram, på 12 ggr. Det ska bli mkt intressant! Ser fram emot det och hoppas det bringar lite klarhet till medberoendet jag har haft med min far under hela min uppväxt.
Han är ju alkoholist och jag tror att det har påverkat mig mycket i barndomen. Känt att jag inte duger, försökt anpassa mig, inte vågat säga vad jag känner innerst inne osv.

Ett himla bra möte faktiskt! I´m happy!

Inga kommentarer: