måndag, juni 14, 2010

Fortsättning på HM-storyn

Ringde kundtjänst imorse.
Bad att få höra vad som hänt.
"Oj, vad tokigt, det måste ha blivit någon miss, kanske att det misstämde på lagret".

Ja, googlar man på nätet verkar det ha varit ganska många "missar" på sistonde....

Jag fick två alternativ, att skicka tillbaka bikinitoppen, givetvis fraktfritt ELLER hålla utkik på hemsidan ifall det skulle komma några bikinitrosor i retur någonstansifrån. Alltså gå in alternativt ringa dem en gång per dag.

Alltså, jag vet inte, men det finns inget annat system? Än att jag ska behöva beställa om trosorna? Jag menar det är ju knappast jag som gjort fel i ärendet.

Suck. Hopplöst! Prövade överdelen igår kväll. Givetvis satt den som smäck!
Någon som har ett par rosa trosor i strl 38:-)

Byxdress

Hittade denna på KappAhl av alla ställen! Dottern ÄLSKAR den! Får
inte ens tvätta den....

Vad har hänt med sjukdomarna!?

Förr i tiden var vi mest sjuka på vintern.
I år har dottern varit frisk nov-april, men sen drog skiten igång. Sen dess har hon i stort sett varit sjuk varannan vecka.

Man kan ju börja spekulera i att det har ngt att göra med spritandet i förskolan i vintras, då när alla skulle dö i svininfluensan om ni minns?
Kan man ha förskjutit sjukdomarna till senare iom detta?

Lite segt är det. Hosta, förkylning, feber, hosta igen och nu kräks.
Började med en slemspya i bilen i går eftermiddag och fortsatte med två kräkningar i natt. Skumt.

O jag som har lite lätt svårt för magsjuka.
Emetofob som jag är.
Samtidigt är det bra träning, går ju liksom inte att komma undan:-)

söndag, juni 13, 2010

Ta bilder på hela sin garderob?

Stod här o vek in tvätt.
Gick igenom alla klädhögar i garderoben.

Jag tänker minst, MINST, 6 ggr i veckan: jag har INGET att ha på mig.
(okej tänker ni, tjejen har inte hittat sina glasögon eller nåt)
Men så är det. Jag står där varje morgon o kliar mig i huvet: vad ska jag ha på mig idag? Hoppas på regn (kanske har hoppats för mycket med tanke på skyfallen idag) så jag kan ha mina älskade Hunters, allt passar liksom till dem...

Men så kom jag på det idag när jag rensade gamla plagg jag aldrig använder:
Jag borde göra foto-kort! Typ fota mig själv i alla outfits o sätta upp på en vägg.

Vips! Problem solved, varje morgon när jag duschat går jag fram till väggen, drar fingret över de olika fotona o DÄR! just det, det DÄR ska jag ha på mig idag!

Haha, vad säger ni om det?
Finns några överlevande hjärnceller kvar i mitt huvud, känns tryggt:-)

Den här bikinin är det



Den här överdelen har jag alltså, nertill ska jag ha...ja vadå?
Sabla sabla HM som itne kan leverera!!! Jag hade ju varit snyggast på stranden i sommar!!;-)

H&M beställd vara slutsåld!!

Idag gillar vi inte HM, okej?
Rättare sagt, idag HATAR vi HM! Ett starkt ord javisst, men jag blir
så less...

Beställde den 4/3 bikinin: HM bandeau rose. Den tog slut på stört! Var
inne för att lägga lite saker på min beställning den 22/4. Bikinin
skulle komma vecka 22. Helt okej!

Idag fick jag paketet.
Bh:n ligger i. Inga trosor. FÖRLÅT? Inga trosor?
Näh, de var visst slutsålda!
Jahaa, så nånstans mellan den 22/4 och 11/6 har dessa minitangisar
blivit slutsålda...

Fuck HM säger jag bara!
Hur tänkte de nu...? Att jag ska vara naken nertill?

tydligen händer detta ganska frekvent om man läser lite på nätet. Är det okej att behandla sina kunder på detta sätt? Man kan väl inte först säga att en vara kommer vecka 19, sen vecka 20, sedan vecka 21, vecka 22 och när man får paketet är det slutsålt? Hur räknar de sitt lager då? Eller är det nån annan som ringt o skrikit på dem för att dennes trosor inte varit med i förpackningen o så tar de mina istället? Hur funkar det?

Imorrn åker hela paketet tillbaka o jag tänker tamejsjutton inte
betala nåt jäkla returporto!

lördag, juni 12, 2010

Ikea

3h har vi gått här! 3 TIMMAR!!!
Galet, minns inte när jag var här så länge sist....o 1400 kr
fattigare blev jag.
Nu hem o städa o inreda!