Visar inlägg med etikett Magsjuka. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Magsjuka. Visa alla inlägg

måndag, juni 14, 2010

Vad har hänt med sjukdomarna!?

Förr i tiden var vi mest sjuka på vintern.
I år har dottern varit frisk nov-april, men sen drog skiten igång. Sen dess har hon i stort sett varit sjuk varannan vecka.

Man kan ju börja spekulera i att det har ngt att göra med spritandet i förskolan i vintras, då när alla skulle dö i svininfluensan om ni minns?
Kan man ha förskjutit sjukdomarna till senare iom detta?

Lite segt är det. Hosta, förkylning, feber, hosta igen och nu kräks.
Började med en slemspya i bilen i går eftermiddag och fortsatte med två kräkningar i natt. Skumt.

O jag som har lite lätt svårt för magsjuka.
Emetofob som jag är.
Samtidigt är det bra träning, går ju liksom inte att komma undan:-)

söndag, maj 23, 2010

Tänk vad olika vi tänker

Jag hade inte släppt in några barn i vårt hem 72h efter magsjuka. Punkt. OM någon hade velat ändå, skulle jag
ha meddelat att vi varit sjuka så DE kunde ta ställning till om deville komma eller ej.

Idag 4-årskalas i fashionabla Sollentuna.
När några beger sig hemåt sägs det lite tyst: "jag hoppas ni inte blev smittade igår av F".
Jag, med Nordeuropas största öron (i vissa lägen) snappar genast upp det och frågar lite senare värdparet vart lillebror är en kalasdag som denna. "Ja, han var lite sjuk igår och har fått åka till mormor nu under kalaset".
"Oj, hoppas inget allvarligt", får jag fram.
"Han har kräkts hela natten, tydligen ngt som går på dagis".

Vips! Där försvann 1. Mitt kalashumör och 2. Viljan att äta ngt som var uppdukat på bordet.

Hur tänker folk egentligen? Det här faschinerar mig verkligen.
Härligt att bjuda hem, hur många barn kan det ha varit, ett femtontal? och låtsas som det regnar.
Okej, säkert var 98% dagiskompisar så de kan ju redan ha varit smittade själv men...

I just dont get it helt enkelt...