lördag, april 24, 2010

Barnkalasat

Oh my good, att man kan bli så slut av barnkalas!
O då är det ändå 100ggr värre att arrangera ett, å vara gäst är ju rena lyxen!

Vi började hos dotterns kompis L, solen sken, hur fint som helst! Det bjöds på korv, tårta, trevligt sällskap. 2 timmar senare (samt regn o snö!?) styrde vi kosan mot Saltis där kalas 2 var. Denna gången en dagiskompis. Mera tårta, bullar o muffins (supergoda yummy!) och bus för barnen medan föräldrarna pratade. Efter 2 timmar hade vi kalasat klart.

Mmm, bra ide, vi åker o handlar! På Ica Maxi! Säkert INGEN där en lördageftermiddag...
Oh. My. Lord
Jag var på väg att vända. Jag funkar verkligen inte i stressiga situationer, jag får panik!
Dottern satt snällt i kundvagnen på en filt, höll på att somna sittandes. När vi kommit halvvägs o stött in i säkert 5 andra vagnar, flyttat på folks parkerade dito överallt samt sagt "ursäkta" 39 ggr var jag redo att lägga mig ner på golvet o gråta.
Det plus att paprikan kostade 69kr/kilot!!!! gjorde att jag la om min plan. Endast köpa det som var absolut nödvändigt. Ut snabbt som fan.

Puh! Hem kom vi.
Fick tom in dottern i duschen. Sen slocknade hon i min säng till en saga på CD. Fast jag somnade 3 ggr innan henne iof....

Inga kommentarer: