onsdag, april 14, 2010

3 månader hos karriärcoach för vadå..

Alltså, misstolka mig fel nu, jag är jättenöjd, har fått en massa tips på hur man söker jobb, hela biten med kontakter och karläggning av nätverk.
Meeeeen! Jag vet ju fortfarande inte vad jag vill göra.
Först kände jag att jag ville göra något annat än det jag har gjort i 10 år. Så då började jag o min coach där.
Sen gick jag ner i svarta hålet o när jag väl började kravla mig upp därifrån så tog jag tyvärr (inser jag i efterhand) ett säkert kort igen. Med andra ord, jag valde att börja söka "gamla" jobb.
Urbota korkat!
På sätt o vis känns det som om jag kastat bort 3 månaders coachning.
Men just då orkade jag inget annat, så det var väl bra att jag överhuvudtaget tog mig upp och hittade ett jobb till slut!
 
Därav jobbångesten, jag gör samma saker, fast på nytt sätt o med nya produkter där jag är nu.
Vad jag inte visste när jag började var att det var mer "styrt & kontrollerat" än vad jag trodde. Tider kollas hit o dit, man måste rapportera om man ska på möte, någon måste alltid finnas anträffbar. Hua, o jag som trodde vi levde på 2000-talet under devisen "frihet under ansvar".
 
En ny insikt från dagen är att jag nuförtiden knappt har någon stresströskler kvar. Det är ju jättebra att komma till den insikten iof! Men jag undrar hur jag ska lägga upp mitt jobb för att slippa hamna där oftare än nödvändigt. Dessutom, finns det något jobb utan stress?
 
En rolig sak som hände idag var att de ringde från ett företag där jag sökte ett jobb som ordermottagare för drygt en månad sedan och de vill träffa mig nästa vecka! Ska bli spännande!


Chatta var du än är med Messenger i mobilen. Klicka här!

Inga kommentarer: