onsdag, februari 10, 2010

Roliga små piller

Jag har börjat med knark. Roliga små piller i färgen roströda som skall intas 1st på morgon o 1 st på kväll. Från början var det 2 på morgonen o 1 på kvällen men då jag konstant mådde illa o knappt fick i mig nån mat gick jag ner i dos.

Fick ju ett förslag från min husläkare att jag skulle börja på antidepressiva för 2 veckor sedan. Cipramil, Zoloft eller vad jag önskade. Han tyckte jag skulle äta dem i 1,5 år. Så illa däran var (är) jag.
Jag tackade nej. Ingen psykofarmatika i den här kroppen.

Under kursen i personlig utveckling föreslog min coach (tillika sjuksyrra) att det fanns naturläkemedel som kunde höja mitt humör, göra mig stabilare och orka mer.
Så jag pinnade ner till Örtagubben och köpte en burk.
Detta i samband med kursen jag gick förra helgen har gjort att jag för tillfället mår bra. Nästan tillbaka till mitt gamla jag igen.

Downside: jag har gått ner 2 kg
Eller var det så dumt egentligen? Tydligen används dessa piller även om man vill gå ner i vikt (de påverkar ju sköldkörteln) eller vill prestera bättre.

En annan konstigt "biverkning" är att jag tappat suget på alkohol. Har inte tagit en droppe på snart 2 veckor. Känns konstigt för att vara mig. Kan sitta hemma en hel kväll utan att ta ett glas rött. Det som var så mumsigt i vinterkylan förr...

Inga kommentarer: