Jag är inte beroende!
Enligt de tester jag nu på förmiddagen fick utföra på Maria Beroendecentrum iallafall. Inte för att jag trodde det heller, upplever det inte så.
Däremot så använder jag alkohol för att fly när det är jobbigt, i mina svarta perioder, och det är inte så bra. Men beroende, nej. Missbruk, nej. Har fått tips på att skriva alkoholdagbok samt att efter det bestämma hur många glas vin tex som jag ska dricka en festkväll.
Kommer att få gå ett anhörigprogram, på 12 ggr. Det ska bli mkt intressant! Ser fram emot det och hoppas det bringar lite klarhet till medberoendet jag har haft med min far under hela min uppväxt.
Han är ju alkoholist och jag tror att det har påverkat mig mycket i barndomen. Känt att jag inte duger, försökt anpassa mig, inte vågat säga vad jag känner innerst inne osv.
Ett himla bra möte faktiskt! I´m happy!
tisdag, juni 08, 2010
måndag, juni 07, 2010
Mulleavslutning
Imorgon mulleavslutning med medhavd matsäck i skogen.
Jaha, gnuggar hjärncellerna. Vad gör man då? Inget mackmaterial
hemma...
Gröt åts till middag, slängde ner ett ägg, lite mjöl och mjölk
och stekte i mormors gamla plättpanna i gjutjärn.
Jaha, gnuggar hjärncellerna. Vad gör man då? Inget mackmaterial
hemma...
Gröt åts till middag, slängde ner ett ägg, lite mjöl och mjölk
och stekte i mormors gamla plättpanna i gjutjärn.
Tadaa! Matsäck fixad!
Toppen, då kan jag slänga mig i soffan nu....
lördag, juni 05, 2010
Underbar kväll
Ligger i en gunga, dottern ger mig fart. Underbart!
Undrar dock bara vart hjärtklappningen kommer ifrån....haft den till
o från sen igårkväll....
Undrar dock bara vart hjärtklappningen kommer ifrån....haft den till
o från sen igårkväll....
torsdag, juni 03, 2010
Sjöbris vore najs
Sitter på en äng. Klockan är 10 o jag håller på o gå åt. Tänk
att sitta på saltstänkta havsklippor på västkusten som en vän till
mig gör! Om det är varmt här nu, hur är det inte då vid 13? Kanske
får lägga om planen o åka till vattnet nånstans o läsa min bok...
att sitta på saltstänkta havsklippor på västkusten som en vän till
mig gör! Om det är varmt här nu, hur är det inte då vid 13? Kanske
får lägga om planen o åka till vattnet nånstans o läsa min bok...
onsdag, juni 02, 2010
Halleluja! Remissen har kommit
Fick svar idag från beroendecentrum. De vill träffa mig för ett läkarbesök.
Nu måste min husläkare vara glad, nu kommer jag bli botad!! (vänligen lägg märke till min ironi här)
Annars så rullar väl allt på. Försöker promenera. Idag cyklade jag in till stan en sväng. Jösses vad jobbigt det var, jag har verkligen INGEN kondis!
Human Capital hörde av sig till mig häromdagen och hade sett mitt CV och ville träffa mig för ett uppdrag. Det var dessvärre på 100% och låg i Solna.
Varför ligger alla roliga jobb på andra sidan stan?
Så tyyypiskt!
Imorrn ska jag vara barnvakt åt mitt barn då hennes far ska på något ledningsgruppsmöte. Undrar vad vi ska hitta på....
Nu måste min husläkare vara glad, nu kommer jag bli botad!! (vänligen lägg märke till min ironi här)
Annars så rullar väl allt på. Försöker promenera. Idag cyklade jag in till stan en sväng. Jösses vad jobbigt det var, jag har verkligen INGEN kondis!
Human Capital hörde av sig till mig häromdagen och hade sett mitt CV och ville träffa mig för ett uppdrag. Det var dessvärre på 100% och låg i Solna.
Varför ligger alla roliga jobb på andra sidan stan?
Så tyyypiskt!
Imorrn ska jag vara barnvakt åt mitt barn då hennes far ska på något ledningsgruppsmöte. Undrar vad vi ska hitta på....
tisdag, juni 01, 2010
Hurtig morgon
Lämnat på dagis. Nu promenad sjön runt. Solen skiner, jag har inte
hjärtklappning. Tack Gud!
Det finns hopp om framtiden!
hjärtklappning. Tack Gud!
Det finns hopp om framtiden!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



