fredag, februari 12, 2010
torsdag, februari 11, 2010
Annorlunda biobrsök
popcorn. Jag känner instinktivt: FLY, spring så långt du kan
härifrån!
Fan den här kräkskräcken har tagit sig till nya nivåer. Sitter
kvar, med halsduken för munnen när tantan bestämmer sig för att hon
ska gå ut. Givetvis går hon förbi oss o jag ber till gudarna att hon
hinner ut innan nästa spya kommer så man inte sitter mitt i riskzonen.
Hon kommer ut och jag sitter å funderar på HUR luftburet
vinterkräksjukan är. Man har ju hört talas om aerosoler... Om det
var Caliciviruset så är jag ju rätt körd.
Om 12-48h vet vi svaret....
Lovely.
onsdag, februari 10, 2010
Roliga små piller
Fick ju ett förslag från min husläkare att jag skulle börja på antidepressiva för 2 veckor sedan. Cipramil, Zoloft eller vad jag önskade. Han tyckte jag skulle äta dem i 1,5 år. Så illa däran var (är) jag.
Jag tackade nej. Ingen psykofarmatika i den här kroppen.
Under kursen i personlig utveckling föreslog min coach (tillika sjuksyrra) att det fanns naturläkemedel som kunde höja mitt humör, göra mig stabilare och orka mer.
Så jag pinnade ner till Örtagubben och köpte en burk.
Detta i samband med kursen jag gick förra helgen har gjort att jag för tillfället mår bra. Nästan tillbaka till mitt gamla jag igen.
Downside: jag har gått ner 2 kg
Eller var det så dumt egentligen? Tydligen används dessa piller även om man vill gå ner i vikt (de påverkar ju sköldkörteln) eller vill prestera bättre.
En annan konstigt "biverkning" är att jag tappat suget på alkohol. Har inte tagit en droppe på snart 2 veckor. Känns konstigt för att vara mig. Kan sitta hemma en hel kväll utan att ta ett glas rött. Det som var så mumsigt i vinterkylan förr...
torsdag, februari 04, 2010
Feck, har ngt i kroppen
Så jäkla typiskt! Men, bekräftar bara att jag hade nåt i kroppen...
onsdag, februari 03, 2010
Stjärna till dotter!
med sittliften, o så ner, gärna med lite inslag av
skogsstigsskörning mellan varven. Shit, hon kommer åka bättre än
mig snart!
Idag tog jag slut efter åkningen.
Trött, huvudvärk, ont i kroppen, illamående. Gick o la mig o sov 30
min. Fortfarande matt. Kanske en sen reaktion på helgens kurs i
personlig utveckling?
måndag, februari 01, 2010
Framme @Lofsdalen
Mycket snörök o varningar för älgar. O långtradare...nån fler än
mig som tycker de borde utrotas? Förbjudas? Brännas på bål?
Underbar att ligga bakom en i snörök utan möjlighet att köra om,
ännu mer underbart att få möte av en. Visibility lika med zero.
Avåkning nästa.
Men jag är int bitter ja....
Igår fick vi vända, nu gör vi ett nytt försök
på väg, jag och min dotter. Planen var en mellanlandning halvvägs
för lite sömn och så sista biten idag, för att vara i fjällen kl
11 när skidskolan börjar.
Vid Solna börjar dottern klaga på magont, frågar vad hon ätit o
hoppas det ska lätta. Men hon fortsätter o jämra sig. Vid Uppsala
vill hon ligga ner en stund så vi stannar vid en bensinmack. Där
beslutar jag att vi vänder.
Det går magsjuka på dagis och det känns inte okej att fortsätta.
Så vi åker hem.
Idag är en ny dag och vi har sovit gott hela natten. Tror vi äter
lite frukost o gör ett nytt försök!
